2. Pers
  3. Haags Bloggershuis genomineerd voor Grand Prix Contentmarketing Awards

Haags Bloggershuis genomineerd voor Grand Prix Contentmarketing Awards

14 oktober 2016

Het Haags Bloggershuis van Den Haag Marketing en HaagseStrandhuisjes is genomineerd voor de Grand Prix Awards. Dat werd vanmiddag door de organisatie bekend gemaakt. De Grand Prix zijn de prijzen voor contentmarketing waarbij de nadruk wordt gelegd op strategie, uitvoering en resultaat. Met een totaal van 190 cases kent de Grand Prix Content Marketing 2016 dit jaar een recordaantal inzendingen. Op donderdag 17 november zullen tijdens de feestelijke uitreikingsavond in DeFabrique te Maarssen de beste contentmarketing cases van het afgelopen jaar uit de Benelux bekend gemaakt worden.

Het Bloggershuis is genomineerd in twee categorieën: AWARDS - Not for Profit en Beste Marketing PR Campagne

Over het initiatief Haags Bloggershuis

In april 2016 opende Den Haag het eerste bloggershuis van Nederland, aan het Haagse strand van Kijkduin. Het is een speciaal strandhuis voor reisbloggers en -vloggers uit binnen- en buitenland. Daarmee was Den Haag de eerste stad in Nederland die ter promotie een huis ter beschikking stelde aan de reispers. Doel van het bloggershuis is om de positionering van stad aan zee meer kracht bij te zetten. Het bloggershuis is een gezamenlijk initiatief van Den Haag Marketing en HaagseStrandhuisjes.

"Den Haag als stad aan zee. Dat wilden we via de HaagseStrandhuisjes laten zien. Bovendien zagen we in het bloggershuis de kans dit aan een breed publiek van reisliefhebbers te laten zien. We zijn vereerd met de nominatie! Een opsteker voor ons net gestart familiebedrijf." aldus Jeroen Struving, eigenaar van HaagseStrandhuisjes.

Marco Esser, directeur Den Haag Marketing: ‘Het bloggershuis heeft de afgelopen maanden veel ‘blogambassadeurs’ opgeleverd voor de stad Den Haag. Met meer dan 300 publicaties in de vorm van enthousiaste verhalen, mooie beelden, video’s en posts over Den Haag als toeristische bestemming zijn een paar miljoen mensen bereikt. Ook waren er meer dan 100.000 interacties. Voor ons is het project daarom al een groot succes. Het is mooi dat onze gezamenlijke inspanningen nu ook beloond worden met een nominatie voor een marketingprijs.’